Academia de Studii Economice Bucuresti

Amfiteatru Economic
AN ECONOMIC AND BUSINESS RESEARCH PERIODICAL
Facultatea de Business si Turism

Influența investiției masive în muncă asupra rezultatelor muncii în industria ospitalității în Serbia

Autor:Slobodan Čerović, Ivana Blešić, Jelena Tepavčević, Svetlana Vukosav, Vuk Garača și Milan Bradić

JEL:J24, J63, L83, Z31

DOI:10.24818/EA/2020/S14/1243

Cuvinte cheie:Industria ospitalității, workaholism, angajament în muncă, epuizare la locul de muncă, intenții de rotație la locul de muncă

Abstract:
Investițiile masive în muncă (HWI) sunt fenomene care influențează atât indivizii, cât și familiile lor, locurile de muncă și societatea. Fenomenul este evident prezent, în special printre angajații din industria ospitalității. Modelul propus în acest studiu a inclus două subdimensiuni fundamentale ale HWI (timp și efort), și relația cu antecedentele și rezultatele. Datele au fost colectate de la 180 de angajați din sectorul hotelier (hoteluri și restaurante) din Serbia. Luând mai multe cercetări anterioare ca bază, HWI (investiția în muncă și angajamentul în timp) a folosit ca mecanism de mediere într-o conexiune între antecedente și rezultatele în muncă ale HWI. Ipotezele au testat relațiile dintre constructe, precum și rolul de mediere al HWI între antecedente și rezultatele muncii. Rezultatele au arătat că HWI-WI este un mediator deplin într-o relație între angajamentul de muncă și intenția de rotație, woraholismul-WE și satisfacția la locul de muncă și între workaholismul-WC și satisfacția la locul de muncă. În cazul HWI-TC, efectul complet mediat a fost confirmat într-o legătură între angajamentul în muncă și intenția de a părăsi organizația, workaholismul-WC și satisfacția la locul de muncă, precum și între workaholismul-WC și epuizarea la locul de muncă (burnoutul). Implicațiile teoretice și practice sunt discutate în studiu.
designed by Soft Expert & hosted by Host Expert