Direcţii strategice pentru strategia de dezvoltare şi de brand a municipiului Bucureşti
Autor:Ana-Claudia Ţapardel şi Florin-Alexandru Alexe
JEL:H70, M31
DOI:
Cuvinte cheie:administraţie publică locală, strategie, planificare strategică, management strategic, servicii publice de calitate, strategie de brand, brand de oraş.
Abstract:
Pe scena internaţională, administraţia publică a devenit un factor esenţial care determină avantajul competitiv al unei naţiuni. Îmbunătăţirea standardelor administraţiei publice locale din ţara noastră a presupus atât o reformă puternică şi constantă cât şi o modernizare şi perfecţionare a managementului sistemului public. Aceste aspecte sunt esenţiale deoarece deciziile partenerilor şi ale investitorilor sunt influenţate din ce în ce mai mult de calitatea, eficienţa şi credibilitatea administraţiei publice.
Ca atare, plecând de la aceste ipoteze, pe baza unei cercetări empirice realizate cu ajutorul unei analize comparative între modulul de elaborare a strategiei de dezvoltare şi brand la nivelul oraşelor Vancouver şi Bucureşti şi a aplicării unui chestionar, articolul îşi propune: identificarea principalelor direcţii strategice şi elemente de brand necesare pentru elaborarea unei strategii şi stabilirea unei serii de bune practici pentru a asigura implementarea cu succes a planificării strategice şi a strategiei de brand la nivelul comunităţilor locale din România.